10. - 11. oktober 2009
22.00

Brez naslova

Ženske, Kitajke, performerke 

dvodnevni program:
nedelja, 11. oktober
19.00 HE CHENGYAO, Brez naslova, performans / vstop na 10 min s prijavo
19.00 XIAO LU, Kaj je ljubezen, performans / posamičen vstop
ponedeljek, 12. oktober:
18.00 KO SIULAN, Poetest, trajajoči performans v javnem prostoru, začetek pred Staro mestno elektrarno – Elektro Ljubljana
19.00 LIU LUSHAN, Dnevno življenje, performans / vstop na 10-15 min s prijavo
21.00 BÉRÉNICE ANGREMY, Sodobni kitajski performans, predavanje

Program performansov Ženske, Kitajke, performerke
predstavlja dela štirih Kitajk, ki prihajajo iz različnih generacij in
okolij na Kitajskem. Performansi omenjenih ustvarjalk v sklopu njihove
Evropske turneje, ki zajema Mesto žensk v Ljubljani ter La Bellone v
Bruslju, raziskujejo vprašaja identitete, spola, telesa, političnega
konflikta ter osebne zgodbe. Vsaka od performerk v svoji izraznosti
uporablja specifičen jezik in medij: upodabljanje, poezijo, telesno
ekstremnost, instalacijo, interakcijo. Njihova življenja sredi nemirov,
sprememb ter ekonomskih sanj in realnosti Kitajske v toku zadnjih
dvajsetih let odpirajo pot k osebni refleksiji, ki jo performerke
izvajajo v odnosu do svoje pozicije žensk in umetnic na Kitajskem. Xiao Lu,
po navedbah zgodovinskih dokumentov prva ženska performerka na
Kitajskem, navadno izvaja performanse, ki se stapljajo z njenim
intimnim življenjem. Kaj je ljubezen na
spontan način premišljuje o odnosu med umetnico in njenim občinstvom.
Ob tem vprašanju, na katerega še nihče ni našel zadovoljivega odgovora,
boste lahko razpravljali, se izražali, razkrivali ali skrivali. He Chengyao,
ki slovi po subtilnih in senzibilnih poetičnih performansih, bo vabila
občinstvo k interakciji v posebnem okolju, namenjenem refleksiji o
občutkih članov občinstva. Angažirana performerka Ko Siulan v odnosu do družbenih in političnih vprašanj vedno znova uspe ustvariti estetski in poetični svet. Poetest
je dolgotrajen potujoči performans v mestu, ki ga gre razumeti kot
akcijo v smislu skorajšnjega protesta, propagando, performans ter
vsakodnevno življenje. Liu Lushan, na Japonskem
živeča kitajska umetnica, ki se ukvarja z novimi mediji in naskakuje
samo mejo komunikacije, bo uporabila video/vizualno podobo za
definiranje tistih dogodkov v njenem vsakdanu, ki nanjo vplivajo kot na
kitajsko diasporo. China Art Performance Platform (CAPP)

Sodobni kitajski performans
predavanje

Kitajsko sodobno eksperimentalno umetnost je skorajda nemogoče
obravnavati ločeno od žive ali uprizoritvene umetnosti, ki je tesno
povezana z začetki sodobne umetnosti na Kitajskem. Slednja v majhnem
krogu in trmastem duhu vztraja na sceni že zadnjih trideset let. Prakse
sodobnih umetnosti (slikarstvo, instalacije, video ipd.) so nosile v
sebi predznak potencialne subverzivnosti do konca devetdesetih, ko jih
je družbeni/ekonomski red integriral vase, oblast pa afirmirala. Kljub
vsemu pa uprizoritveno umetnost še zmeraj obdaja avra tabuja, ki je ni
preprosto opredeliti. Gotovo ima s tem nekaj opraviti percepcija telesa
kot tabuiziranega objekta, pa tudi kratkotrajna narava medija, ki
navadno ne pušča sledi in ga je prav zato tudi težko nadzorovati.
Umetniška poteza Xiao Lu – ženske performerke na China Avant-Garde
Exposition – je stigmatizirala celoten žanr ter obenem tudi znova
naslovila problematiko ženske ustvarjalnosti znotraj polja, ki mu
dominirajo moški. Ženske performerke na Kitajskem so bile prisiljene
ohranjati določeno stopnjo kreativnosti in bojevitosti v svetu
umetnosti, kar je zadnja leta posledično vodilo k vzniku novega vala
ženskih umetnic. Slednje odkrito in preprosto naslavljajo osnovno
problematiko, povezano z njihovimi identitetami kot ženskami,
umetnicami ter aktivnimi članicami kitajske družbe. Ob tem uporabljajo
jezike, ki so hkrati poetični, agresivni, okrasni, abstraktni ter
estetsko zloščeni ali osebni. Bérénice Angremy

Selekcija programa: China Art Performance Platform (CAPP);
produkcija: La Bellone; koprodukcija: City of Women, Charleroi/Danses;
s podporo: Europalia China; organizacija: Mesto žensk; v sodelovanju:
Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana; s pomočjo: Veleposlaništvo
Ljudske Republike Kitajske.

Umetnice in sodelujoče
HE CHENGYAO
Video

Brez naslova

HE CHENGYAO

Brez naslova / No Title performans / performance, Stara elektrarna

Skozi dva dni so se nam predstavile tri predstavnice kitajskega performansa, žanra paradoksalno ujetega med upiranjem režimu in underground sceno po eni strani ter ogromnim vplivom zahodnega trga po drugi strani, ki je marsikatere akterje povzdignil v milijonarje, pri čemer pa so ti zapustili polje performansa, saj se ne prodaja dobro. He Chengyao in še bolj Xiao Lu sta na sceni prisotni in v njej ostajata že dlje časa, pri čemer sta se v tu predstavljenih delih umaknili iz področja družbenih tem k bolj zasebnemu prostoru.

Tako nas je He Chengyao peljala skozi predverje Stare mestne elektrarne pri čemer je pred nas postavljala prej skrite razne male igračke verjetno kitajske proizvodnje (igrače na vzmet, za navit, igrače, ki se svetijo, žvrgolijo, žmirkajo, itd) v želju prestaviti publiko v nek bolj miren svet.