13. oktober 2000
19.00

Lomljenje nog & Telesna tvarina

"Moje telo, ki je vidno in gibljivo, pripada
svetu stvari. Je eno izmed njih, vtkano v tkivo sveta in notranje povezano,
tako kot so stvari same. Toda ker lahko telo vidi in se premika, se tudi
obkroža s stvarmi, ki postanejo njegovo dopolnilo oziroma podaljšek, ki
gnezdijo v njegovih nedrjih, ki so del njegove polne podobe. In tako svet
temelji na telesni tvarini."

(Merleau-Ponty)

Če hočemo
opisati delo mlade belgijske umetnice Charlotte Vanden Eynde, se zdi najbolj
ustrezen izraz 'kiparska koreografija'. Hčerka likovne umetnice se telesa na
odru loteva tako kot kipar  brezoblične
snovi. Telo je lupina, ki vsebuje kos mesa, trup, glavo, dve roki in dve nogi,
10 prstov na rokah in 10 na nogah. "Toda kako tuja je ta znana podoba?
Kako odbijajoča in čudovita obenem, kako ranljiva?"
Medtem ko gre pri klasičnem
plesu za usmerjenost navzgor, pri kateri daje telo vtis lahkotnosti, pokončne
drže, elegantne ukrivljenosti in uravnoteženosti, intimne predstave Charlotte
Vanden Eynde razgaljajo pomanjkljivosti, hibe in šibkosti telesa. Lepoto,
erotičnost in humor telesa razkriva skozi njegovo okornost, obilnost, grdost in
krhkost. Njena dela - ki se ozirajo k umetnikom, kot so Louise Bourgeois,
Rebecca Horn, Cindy Sherman, Frida Kahlo in Marina Abramović - spominjajo na
popačene podobe teles Meg Stuart in njene skupine Damaged Goods, ki je
gostovala na Mestu žensk leta 1997.
Charlotte
Vanden Eynde je še med šolanjem na PARTS (plesna šola v Bruslju, ki jo vodi
Anne Teresa De Keersmaeker) sestavila koregrafijo za solo, duo in za skupino.
Ko je uprizorila svoj prvi 14 minutni solo Benenbreken (1997,
Lomljenje nog), so kritiki in strokovnjaki opazili, da je obetaven talent, ki
bi lahko zaznamoval generacijo po De Keersmaekerjevi in  Vandekeybusu. Avtorica v predstavi, oblečena
v spodnje perilo, sedi na mizi, medtem ko se njene noge, stopala in nožni prsti
gibljejo, kakor da bi bili neodvisni od trupa in glave. Hkrati nam njen glas
govori: "Tudi prsti na nogah so lahko zabavni." "Bele noge
niso seksi"
ali "Noge se lahko zlomijo." Stvaritve
Charlotte Vanden Eynde so igrive in obenem mračne.
Za svojo
najnovejšo celovečerno predstavo je združila moči z diplomirancem PARTS-a in
bivšim plesalcem skupine Damaged Goods Ugom Dehaesom. Lijfstof
(Telesna tvarina) je predstava "teles in o telesih". Je
rezultat intenzivnega raziskovanja, v katerem oba umetnika soočita svoji telesi
s predmeti, da bi telesi povedali kaj o svojem mestu v svetu, ki ju obkroža.
"Ljudje so - tako kot predmeti - samo del sveta. Del, v katerem je njihovo
mesto določeno s socialnimi vzorci. (...) Ljudje so nevidni v svoji embalaži, v
svoji preobleki. A obenem so ta embalaža. To protislovje naju osuplja."
Dva
človeka, ki se poglobita v lastno obliko in se iz nje potem ponovno izluščita.
Lijfstof
je bil premierno uprizorjen 12. septembra
v Kaaitheatru v Bruslju.

Benenbreken (Lomljenje nog)
Koreografija in ples: Charlotte Vanden Eynde;
oblikovanje luči: Charlotte Vanden Eynde, Arne Lievens;
produkcija: kwaad bloed vzw; soprodukcija:
P.A.R.T.S., Kaaitheater (Brussel); ob podpori:
WERKHUIS/producties (Brussel); 1997.

Lijfstof (Telesna tvarina)
Koreografija, ples in luč: Charlotte Vanden
Eynde, Ugo Dehaes; tehnika in luč: Marc Dewit; asistentka
kostumografije: Beatrijs Lauwaert, Karlien De Smet, Maria
Weckx; produkcija: kwaad bloed vzw; soprodukcija:
Kaaitheater, WERKHUIS/producties (Brussel); sofinanciranje the
European CoDaCo Fund (kustosinja: Susanne Linke); ob podpori: Stuc/ Klapstuk (Leuven), Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap,
Vlaamse Gemeenschapscommissie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; 2000.

Gostovanje
je organiziral Mesto žensk
V
sodelovanju   Plesni
Teater Ljubljana

Umetnice in sodelujoče
Charlotte Vanden Eynde & Ugo Dehaes