8. - 15. oktober 2015
18.00

Obljuba resnice. Portret matere / Pot vsega živega. Avtoportret

Para podobnih, a ne enakih čevljev se nahajata na sredini lesenega pravokotnega pladnja z nizkim robom, aluzijo na urbani pravokotni vodnjak z modernistično skulpturo Staneta Jarma Deklica s piščalko iz leta 1963 na trgu pred blokom v Kočevju, v katerem sta stanovali umetnica in njena mama. Kljub povsem običajnemu paru čevljev, ki sta položena v lesena okvirja, se ju v galerijski vitrini ni mogoče dotakniti. Obiskovalec/ka se težko upre razmišljanju o »duchampovskem« pristopu, čemur umetnica nasprotuje: »V umetnosti je predstavljanje stvarnosti poskus, kako iz stvarnosti izkopati globlje bistvo. To poskušanje je obljuba, da bo umetnost podala resnico o svetu. Ne gre za moje avtentično osebno prepričanje, pač pa za kulturo, v katero sem rojena. S tem opusom tega ne preizprašujem, ampak enostavno jemljem kot skupni spoznavni okvir, ki me zbližuje s preostalim v polju umetnosti.«

Diptih je torej naracija osebne biografije, ki ima širši kulturni pomen, o katerem umetnica govori s subtilnima portretoma matere in sebe, ki predstavljata njuni različnosti in enakosti, biološko danost in kulturno formiranost. Napeljuje na kulturne, psihološke in fizične vezi, ki so se spletale med njima in ki jih poosebljajo par čevljev, hoja, gibanje, premikanje vsake zase in obeh skupaj. Hoja, ki je ne more prekiniti materina smrt. Zato so tu čevlji brez telesa; telo je prisotno v odtisih. (Lilijana Stepančič)

Organizacija: Mesto žensk, Zavod za kulturo 21; V sodelovanju: Galerija Alkatraz.

Vstop prost. 

Umetnice in sodelujoče
Lela B. Njatin