13. oktober 2009
17.00

Potovanje v zaboju

Potovanje v zaboju govori o eni od
preživetvenih strategij, ki jih – praviloma kot izhod v sili –
uporabljajo migranti, marginalizirani posamezniki in drugi, ki so
»oropani« dostojnega življenja in/ali želijo (le) biti to, kar so.
Vsakomur namreč pripada svoboda oz. pravica do bivanja in gibanja, do
dela, izobraževanja ipd. Lala Raščić je pred leti na
potovanju po Severni Ameriki zasledila otroško knjigo o Henryju Box
Brownu, sužnju, ki se je leta 1849 s pošto poslal v drugo državo na
svobodo. Nedavno se je kot letalski tovor poslal domov tudi mladi in
revni Charles McKinley, ki preprosto ni imel denarja za letalsko
vozovnico. V lokalnem in regionalnem kontekstu umetniško delo sovpada z
aktualnim (in obenem starodavnim) pojavom migracij; a namesto da bi
zakonodajo prilagodili pravicam sodobnega posameznika, se dogaja ravno
nasprotno – evropska in slovenska državna regulativa v primeru
deprivilegiranih posameznikov, ki zahtevajo enake možnosti, ni več samo
represivna, ampak tudi vse bolj fašistična. Dunja Kukovec

Programer: Ivan Slipčević; pesniki-ce: Mehmed Begić, Andreja Dugandžić, Ivona Jukić, Tanja Stupar, Marko Tomaš

Organizacija: Mesto žensk; v sodelovanju: Center in galerija
P74; s pomočjo: Moderna galerija; vstop prost

Galerija je odprta: torek–petek od 16.00 do 20.00.

Umetnice in sodelujoče
Lala Raščić
Video

Potovanje v zaboju

Lala Raščić Potovanje v zaboju / Travel in the Box

Otvoritev razstav na temo svetovnega juga / Opening of Exhibitions on the Topic of Global South, večmedijska instalacija, performans / multimedia installation, performance; Galerija P74

Performans in instalacija Lale Rašić >>Potovanje v zaboju<< izhaja iz
resničnih zgodb dveh moških, ki sta sebe poslala v zaboju po pošti, da
bi prišla v boljši svet: Henry Box Brown se je leta 1849 kot
afroameriški suženj poslal k borcem za odpravo sužejstva , Chartles
McKinley pa se je prav tako poslal po pošti id New Yorka v Texas k
svojim staršem, ker preprosto ni imel denarja za avionsko karto. V
performansu Lala sedi v lesenem zaboju in bere posebej za ta
performans napisano poezijo štirih bošnjaških pesnikov/pesnic v
katerih ti izhajajo iz iste inspiracije, a jo povežejo z bosansko
situacijo neznosnega čakanja na katerokoli vizo, če želiš oditi iz
države.