20. oktober 1996
16.00

A Room of One’s Own

Mesto žensk v galeriji Anonimus
predstavlja tri prostore s tremi sodobnimi
umetnicami.
V instalaciji
“Eclips” nas Anne-Mie Van
Kerckhoven
povabi v androgini
“interier z videom”. Virtualni
“sobi” Julie Scher in Jenny Holzer
sta javna prostora, locirana (če se
še vedno lahko tako izrazimo) v
raziskovalnem in razvojnem laboratoriju
äda’web. Julia Scher, ki
uživa v nadzorovanju, nam ponuja “varno območje” svoje “Securityland”. “Please
Change Beliefs” izpostavlja nestabilnost prepričanj na kar naprej spreminjajoči se
“avtocesti informacij”.

Annie-Mie Van Kerckhoven
Annie-Mie Van Kerckhoven (roj. leta 1951 v Antwerpnu) živi in ustvarja
v Belgiji. Svoje risbe, slike in (kasneje) multimedijske instalacije razstavlja
od leta 1975. Leta 1981 je skupaj z Dannyjem Devosom ustanovila Club Moral,
umetniško iniciativo, ki predstavlja “ekstremno umetnost s področja
performansa, instalacije in glasbe”. Trenutno poučuje na Kraljevi akademiji
likovnih umetnosti v Ghentu, obenem pa redno predava na Rijksakademie v
Amsterdamu. Njena dela so pogosto na ogled po vsej Evropi, v ZDA, Avstraliji in
Hong Kongu.
“AMVK se zanima za alkemijo realnosti: ne za to, kar je, temveč za
sile, ki vplivajo na realnost ... AMVK razpira in povezuje. Kaže fetišizem
zavesti. Povezave, ki jih opisuje AMVK, nikoli ne najdejo za vselej veljavnega
izraza: resnična realnost je mnogostranska, vedno spreminjajoča se, metamorfozna ... (Njeno) delo odraža
demiurško željo po totalnem zavedanju, njen protest prevzema represivne poteze
struktur z intenco po razpadu ....
V nasprotju s funkcioniranjem sveta, se njeno delo poskuša v
nasprotovanju “pranju možganov”. Robat poskus, seveda v umetniškem kontekstu,
kjer je pristop pogosto posreden, ironijo pa je komajda zaznati ... Umetnica se
odloča za protest - zunaj konteksta protesta ... Z despotskim obrazom iztirja
našo zavest, zunaj same sebe.” (Dirk Pueltau)

äda’web
The World Wide Web is an environment where the boundary between
map and territory collapses. It is a system of representation as much as
it is a realm, which in itself can be understood as a
representation. The usual dichotomies such as real/unreal, true/false,
etcetera, seem to be especially irrelevant in this realm. Location as a
means of originating material also appears to be
inapplicable to web documents and projects. These may be housed in
a multitude of servers, and then again, “mirrored” (duplicated in
another location): accessing a page that is housed on a given server
may call for elements (images, sounds, text, video) that are housed
elsewhere, and a similar page may be accessed on another server. As
a result, the notion of origin is no longer applicable to identifying information.
This may serve as a useful metaphor: the notion of tracing cultural
fragments in order to understand them within a linear progression
can no longer apply; “multi-culturalism” is the new
context within which those fragments need to be associated and Web started to emerge as a mainstream medium. (...) It is a web station
which aims at providing artists with the means and context to
develop medium-specific work, to explore
and enhance the potential of digital media; it is a research and development
platform, in that it participates in defining the
parameters of the World Wide Web as a new means of information
flow and exchange.
(excerpts of “äda’web” in the catalogue of “Interzones”:
Kunstforeningen Koebnhavn & Uppsala Konstmuseum, curators:
Octavio Zaya & Anders Michelsen; Courtesy Benjamin Weil)

Jenny Holzer
Jenny Holzer se osredotoča na preiskovanje sredstev, s katerimi širi
svoje zamisli v prostoru javnega. Od poznih 70-ih dalje je ustvarjala tako na
cesti kot v javnih zgradbah in uporabljala medij, ki ji je omogočil, da se je
njeno delo spojilo z urbano pokrajino. Pri LCD displejih in posterjih ali
nalepkah (uporabljenih na tako urbanih elementih kot telefonske celice ali
parkirne ure) so teksti funkcionirali kot komentarji okolja, v katerega so
vključeni, in spodbujali zavedanje o socialnem okolju, ki se izraža s taistim
okoljem, v katerem se lahko soočimo z njimi. Delo Jenny Holzer so predstavile
ugledne institucije po vsem svetu - kot je Guggenheim
Museum (New York),
ameriški paviljon na Beneškem bienalu (Italija), Institute of Contemporary
Arts London (Anglija) ali Centre Pompidou
(Pariz). “Please Change Beliefs” (“Prosim, spremenite prepričanja”) je prvi
projekt Jenny Holzer na World Wide Web, ki se je razvijal v podobnem duhu kot
njena prejšnja dela v javni sferi.
(Courtesy äda’web)

Julia Scher
Julia Scher se je leta 1954 rodila v Hollywoodu, Kalifornia. Živi in
dela v Bostonu. Predstavlja jo newyorška Andrea Rosen Gallery. Središče njenih del, ki so jih pogosto
predstavljali v ZDA in Evropi, sta stalni nadzor in kibernetično. Julia Scher
nas opozarja na nevarnost  naraščajoče
vseprisotnosti sistemov nadzora, ki se je pogosto ne zavedamo. Ti nas ves čas
nadzorujejo v javnosti in - šele v zadnjem času - tudi v zasebnih sobah. “Scher
je ena izmed številnih prihajajočih umetnikov, ki namerno izrabljajo
tehnologijo, da bi razkrili njene skrite ideološke mehanizme. Kažejo na našo
udeleženost pri tehnolo-gijah, ki se bujno razraščajo in so v rabi za nadzor
naših fizičnih in virtualnih identitet, poigrava se s pojmom skopofilije, s
tistim cenenim  odsevom vznemirjenja ob
pogledu ... Z neskončnimi povezavami z bazami (potencialno “umazanih”) podatkov
in z decentraliziranim, labirintnim dizajnom, je World Wide Web za Julio Scher
idealen medij. Skorajda kot da bi ga ustvarila prav ona - v nenehnem iskanju
“prijaznih” sistemov nadzora, ki privlačijo, medtem ko zasledujejo.”
(Andrew Hultkrans)

Sponzor/ Sponsors: Marand, Telekom, Vodeb razstavo je omogočil/ Supported by: Sorosov center sodobnih umetnosti/ Soros Center for Contemporary Arts Ljubljana;
V sodelovanju / in collaboration with: Galerija Anonimus, äda’web, argos

Umetnice in sodelujoče
Jenny Holzer
Julia Scher
Anne-Mie Van Kerckhoven
äda’web