Dorothea Smartt & Sherlee Mitchell

Rojena je v Londonu, odraščala je v Batterseaju. Njeni starši so v petdesetih letih 20. stoletja prišli v London z Barbadosa. Poezijo piše - kot temu pravi sama – tako s svojim »londonskim« kakor z »bajanskim glasom« (jezik Barbadosa), ki je glas njenega otroštva. »Angleško sem se naučila od svojih staršev, onadva po govorita na zelo poseben način. Tako tudi jaz uporabljam jezik zelo nenavadno in vedno sem govorila ljudem, da je poezija rešila moj bajanski glas.«
Pisati je začela, ko je začela aktivno sodelovati v ženskem črnskem gibanju. Delala je za lokalne ženske skupine in za kooperativo črnih žensk v Brixtonu, urejala je okrožnice, pisala knjižne in gledališke ocene. O tem, da bi svojo poezijo tudi objavila, ni razmišljala, dokler je nekaj njenih sodelavk ni pripravilo k sodelovanju v performansu - s svojo poezijo se je vključila v umetniško ekshibicijo v Brixton Art Gallery, ki je potekala v živo. Potem so se pri Black Women Talk, majhnem založniškem kolektivu, odločili za izdajo antologije in jo prosili, naj prispeva nekaj svojih del. Sledila so podobna povabila. Tudi performansi so se vrstili in vabili so jo, da je brala na dobrodelnih srečanjih in ženskih dogodkih. Njen solo performans Meduza, ki je kombinacija poezije in vizualnih efektov, je začel živeti po svoje. Ker je navdušila z bistro kombinacijo mita in vsakdanjih izkušenj črnskih žensk, ki se prepletajo okrog urejanja las (Dorotheo so v šoli zaradi njene frizure klicali Meduza), so se pri Institute of Conteporary Arts odločili, da ji naročijo performans. To je bilo tudi njeno prvo naročilo in nastalo je delo z naslovom Od tebe zame zate.

Ilustrirani solo performans je Dorothea spočela skupaj s fotografinjo in učiteljico Sherlee Mitchell.

Dorothea je sodelovala z drugimi umetnicami še pri performansih Fo(u)r Women in Home Is Where the Heart Kicks. Njeno poezijo lahko najdemo v kar nekaj prelomnih antologijah, med drugimi Bittersweet (antologija, ki je bila predstavljena na Festivalu Mesto žensk lansko leto), The Fire People (Payback Press, 1998), Voice Memory Ashes (Mango Publishing, 1999), Mythic Women/Real Women (Faber, 2000) in IC3: The Penguin Book of New Black Writing in Britain (2000). Kot gostujoča pisateljica predava na mednarodni Univerzi na Floridi, vodi delavnice, pred kratkim se je priključila programu za usposabljanje učiteljev za učenje poezije, trenutno pa predava kreativno pisanje na Birkbeck Collegeu.