People Like Us

Vicki Bennett. Zelo na hitro bi lahko rekli, da PLU, ki "so si" v enajstih letih digitalnega kolažiranja pridobili status avant ikone, kratko malo komentirajo kulture in gredo daleč v njihove najekstremnejše pojavne oblike. Projekti PLU se referirajo na najabsurdnejše med stereotipnimi aspekti iz življenja raznolikih kultur. Produkt torej rekontekstualizira zvoke in podobe z družbenih margin. V njem je vse polno gradiva iz obskurnih, zlasti jugovzhodnih angleških radijskih programov in BBCja 4, žlobudranje in trapavi dialogi, muzika je naravnana polkasto, precej je kiča in tistega, česar se kultura globoko v sebi po navadi sramuje. Podobe so - kadar gre, denimo, za Alpe - polne srečnih parov na sedežnici, gledamo butasta družinska obličja za televizorjem, pridne delavce, čisto poljedelsko mašinerijo, idilične pokrajine, ljubke tajnice, predane gospodinje in podobne stereotipne, znane televizijske ikone, ki jih Vicki Bennett - sicer tudi strastna teoretična in praktična bojevnica za "copyleft" oziroma "no-copyright" - nakrade po raznih arhivih in jih z dodatnimi humornimi intervencijami sproti računalniško obdela v svoje posebno božično drevesce. Tako s sprotno montažo nastaja nadrealni svet spodletelih razmerij in napačnih komunikacij, v katerem se predstavljene intervjuvane osebe, zgubljene zvezde in najdeni zvoki ujamejo v prečudovito zanko referenc in ponavljanj. Ljubezenska pesem - stara strast Vicki Bennett - jih, recimo, zaziblje v trans enkratnih monotonij. Umetnica sama zase pravi, da je "dedinja britanske satire, čeprav ta ni toliko vplivala nanjo". Vsekakor pa je ta nadrealistka in absurdistka, kakor se imenuje sama, zelo nadarjena za trpek, suh, krut humor, s katerim v zadnjih letih polni svoja dela. Zmerom bolj je obsedena z glasbenim segmentom svojih performansov - pridno ga tudi izdaja na CD albumih z bizarnimi naslovi kakor Recyclopaedia Britannica; We Edit Life; A Fistful of Knuckles; Thermos Explorer; Lowest Common Dominator; Lassie House; Another Kind of Humor, Another Kind of Murder … iz katerih izvemo že kar precej o njenem posebnem avdiovizualnem pristopu. Nedavno je dobila Vicki Bennett dostop do izjemno bogatega filmskega arhiva, ki ga je leta 1983 osnoval Rick Prelinger v New Yorku in v katerem je več ko 48.000 "efemernih" reklamnih, vzgojnih, industrijskih in amaterskih filmov. Uradno je ta arhiv v lasti Kongresne knjižnice, neuradno pa …