Strije
Telo je za Regino Jóse Galindo glavno orodje
izražanja, je prizorišče konfliktov, ki nikoli ne ostane brez
inspiracije za svoj obstoj. Telo razume kot družbeno, kolektivno,
globalno telo, ki reflektira realnost, prepojeno z nasiljem, nemalokrat
povezano ravno z ženskimi temami. Z izjemnim pogumom, občudovanja
vredno resnostjo in disciplino uprizarja metaforično in semiotično
močne slike, ki govorijo o trpljenju, revščini, bolečini, grozi
vsakdana, krhkosti posameznika, in se neposredno navezujejo na relacije
moči lokalnega konteksta domovine Gvatemale. Namen njenih del ni ne
spektakel ne šok, kljub izpostavljanju telesa nepojmljivim fizičnim in
psihičnim tveganjem. Gre za pričevanje o razmerjih moči, tipičnih za
kontekst Gvatemale, ki na eni strani označujejo realno sedanjost, na
drugi pa subverziven odnos do moči z namenom ustvarjanja vzporedne
realnosti, v kateri moč izgublja svoj vpliv. Regina Jóse Galindo je za
Mesto žensk ustvarila nov performans, v katerem nadaljuje raziskovanje
percepcije nasilne realnosti. Mara Vujić
Organizacija: Mesto žensk; v sodelovanju: Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana.
Organizacija: Mesto žensk; v sodelovanju: SCCA – Ljubljana, Zavod za sodobno umetnost.
Strije / Stretch Marks, performans
Regina Jóse Galindo
Strije / Stretch Marks, performans / performance, Stara elektrarna
Regina Jóse Galindo je mednarodno uveljavljena umetnica (zlati lev na
beneškem bienalu), ki v svojem delu večinoma izhaja iz telesa kot se
to vpisuje v politične, družbene in ekonomske razmere, posebej pa
komentira razmere v Gvatemali ter južni Ameriki. V delu >>Strije<<
narejenem posebej za Mesto žensk (večina njenih del je enkratnih akcij
oz. dogodkov) naj bi jo moški dolgo časa vlekel po tleh, na tleh pa naj
bi ostali sledovi njenih nohtov, ko se temu upira.